Antalya Haberlerleri – Antalya haber – Havadis07

Antalya’da asfaltlama çalışmaları

Antalya Büyükşehir Belediyesi, kırsal bölgelerde üç buçuk yılda toplam bin 819 kilometre sathi kaplama asfalt, 515 kilometre sıcak asfalt, 2 bin 500 kilometrelik de stabilize yol çalışması yaptı.

19 Aralık 2017 - 12:58

Büyükşehir Belediyesi Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı ekipleri, Gazipaşa’dan Kaş’a kadar geniş bir coğrafyada yol açma çalışmasına devam ediyor. Büyükşehir Belediyesi İlçeler Koordinatörü İsa Akdemir, 21 bin kilometrekarelik büyük bir coğrafyada yol hizmeti yaptıklarını ifade ederek, “Muratpaşa ile Kepez ilçelerimiz hariç diğer ilçelerimiz Toroslarda. Bu yüzden zorlu fiziki şartlarda çalışma yapıyoruz. Torosların zirvesindeki Kaş’ın Akdağ yaylasına da yol götürüyoruz, dev kayaları kırarak Finike’nin Ernez Mahallesine de yol da açıyoruz. Bu hizmetlerin hızlı götürebilmesi için yatırımlar yapıldı. Türkiye’de ilk kez ilçelerde asfalt plent tesisi kuran Büyükşehir Belediyesi’yiz. Biri doğuda Manavgat’ta diğeri batıda Elmalı’da iki tane asfalt plent tesisimiz var. Merkezdeki tesisimiz de merkez ve yakın ilçelerimize hizmet veriyor” dedi.

“Araçları yeniledik sistemi genişlettik”

İl Özel İdare döneminden Büyükşehir’e devredilen araç ve gereçlerle iş yapabilme hizmet götürebilmenin mümkün olmadığını ifade eden İsa Akdemir, “2014 yılında göreve geldiğimizde araçların neredeyse lastikleri dahi yoktu. İlk başta araçların bakım onarımını yaparken ilerleyen zaman da yenilerini de aldık. Sıcak asfalt çalışmamız için 2015’te doğu ve batıda iki ekip kurduk. Karayolların’da uygulanan şantiye sistemi vardır. Biz de aynı sistemi getirdik. Şu an Antalya genelinde 13 tane şantiyemiz kurulu şekilde çalışıyor. Örneğin şu an Kaş-Bezirgan yolunu açıyoruz orada bir şantiyemiz var. İçinde her türlü araç ve gereçlerimiz var. Silindir, greyder, yüklenici hepsine sahip” diye konuştu.

“Büyükşehir yaparsa kalite yapar”

Son üç buçuk yıl içinde gerçekleştirdikleri asfalt çalışması hakkında bilgi veren Akdemir, “Göreve geldiğimizden bugüne kadar bin 819 kilometre sathi kaplama yaptık. 515 kilometre sıcak asfalt çalışması gerçekleştirdik. Sıcak asfalt pahalı bir hizmettir. Günde 200- 300 metre yapabilirsin. 2 bin 500 kilometre stabilize çalışmamız oldu. Ayrıca greyderlerle düzenli olarak yollarımızın bakımlarını yapıyoruz. 7 bin 600 kilometre de bunu gerçekleştirdik. 96 kilometre de yeni yol açtık. Şu an da yollarımızı artık daha kaliteli yapıyoruz. İnsanlarda şöyle bir imaj oluşmaya başladı; “Büyükşehir bu yolu kendi yapıyorsa daha iyi ve kaliteli yapıyor” Bu çok önemli bir gelişmedir. Karla mücadelede de yoğun ve kapsamlı bir çalışma yürütüyoruz. Bu sene ulaşamadığımız yer kalmadı başarılı olduk. Bugüne kadar 4 bin kilometrelik kar mücadelesi verdik. Ayrıca 8 bin 837 kilometre büz çalışması gerçekleştirdik.”

3 bin metrelik Akdağ’a yol

Antalya’nın en yüksek zirvelerinden, 40 yıldır hizmet alamayan mahallerine kadar her köşesine ulaşmaya çalıştıklarını ifade eden İsa Akdemir, “Antalya’nın en yüksek noktalarından olan Kaş İlçe sınırlarındaki 3 bin metre yüksekliğindeki Akdağ’a yol yaptık. Senelerdir gidilemeyen yolu olmayan Akdağ’a hizmet götürdük, Torosların zirvesinde 16 kilometre yeni yol açtık. Büyükşehir Belediyesi olarak hiç hizmet gitmeyen Akdağ’daki vatandaşlarımız için çalıştık” dedi.

Büyükşehir Belediyesi’nin yol hizmetlerinden örnekler veren Akdemir, “Kumluca’nın 2 bin 200 rakımlı Küçükpınar Yaylası’ndaki vatandaşlarımızın yıllardır süren yol hayalini gerçekleştirdik. Daha önce ulaşımın katırlarla sağlanabildiği yaylaya, iş makineleri ile yol açtık. 30 yıldır bu yolun özlemini çeken vatandaşlarımız için Büyükşehir Belediye Başkanımız Menderes Türel’in talimatlarıyla çalışmalar yaptık. Her zaman söylüyorum Halil Rıfat Paşa’nın bir sözü vardır. “Gidemediğin yer sizin değildir” Bizlere eleştiri de yapıyorlar dağın başındaki çobana yol yapıyorsunuz diye. Orada yaşayan insanlar da bizim insanlarımız. Finike’nin en uzak mahallesi olan Ernez’de zorlu bir coğrafyada 63 metre yükseklikteki dev kayaları peynir gibi keserek yol açtık. Tam 40 yıl aradan sonra Ernez yola kavuştu” diye konuştu.

2018 yılı için 450 -500 kilometre sathi kaplama, 130 -150 kilometre de sıcak asfalt hedefleri olduğunu söyleyen Akdemir, “Aralık ayı içerisinde ekiplerimizle toplanır yeni yılın programını yaparız ve 1 Ocak’tan itibaren o plana ve programa uygun olarak çalışmalarımıza başlarız. Muhtarlarımız ve belediye başkanlarımız kendi bölgelerinde çalışmanın ne zaman yapılacağını bilirler” ifadelerini kullandı.

www.havadis07.com © 2021 Tüm Hakları saklıdır.Yayınlanan haberlerin telif hakkı ajanslara aittirantalya haberSponsorlar: - antalya tabela reklam - antalya duvar kağıdı - duvar kağıdı - https://www.antalyaduvarkagidi.com.tr

takipci satin al -İstanbul evden eve nakliyat